[:ca]
La Tulipa.
La tulipa és una flor bonica, vistosa i que fa primavera.
Era molt usada en els temps antics a Iran i Turquia. El seu nom ve d’un vocable persa que significa turbant, ja que la flor recorda aquesta exòtica peça de roba. És diu que els exercits turcs eren anomenats camps de tulipes per la semblança que tenien vistos de lluny per la forma i sobretot per la varietat de colors.
La llegenda.
La llegenda que se li atribueix també ve d’aquelles terres. Diu que la tulipa vermella va nàixer de la sang d’un príncep persa que enamorat d’una de les donzelles de palau, va saltar al vuit per un precipici quan li van fer creure, tot i ser mentida, que la seva estimada havia mort.
Actualment tant la tulipa comú com una gran varietat d’espècies i híbrids, es cultiven a tot el món per les seves espectaculars flors, però pot ser que al país que associem més amb la tulipa és Holanda. Els Països Baixos van entrar amb força amb el cultiu d’aquesta flor el s. XVII fins i tot es diu que el govern va haver d’intervenir per por d’una crisis financera per l’elevat preu que es pagava per els exemplars menys comuns.
Ús en jardineria.
Parlem també una mica del seu ús en jardineria, tot i que com sempre us en donarem tots els consells a la botiga. La Tulipa es pot plantar tant en torretes, jardins o grans extensions de terra.
Els principals cultius són per vendre’ls com a bulb sec i per produir-los com a flor tallada.
El bulb.
Si volem plantar-ne el bulb hem de saber que es planten a la tardor i que el lloc que triem per fer-los créixer ha d’haver-hi una mica d’ombra tot i que necessiten una bona quantitat de llum solar diàriament.
El terra ha d’estar sempre humit i anar amb molt de compte de que el sostrat no estigui mai sec ni quedi entollat d’aigua perquè el bulb es podria podrir i saber, com en la majoria de plantes, que a l’estiu s’ha de regar més que a l’hivern.
La tulipa és alegre per la seva varietat de colors, l’associem a la primavera quan la terra, desprès del repòs de l’hivern ens regala les flors que reneixen cada any. És també una de les plantes que s’associa al signe zodiacal d’Àries, el primer signe ressorgeix cada any amb el despertar de la Natura.
[:es]
La Tulipa.
La tulipa es una flor hermosa, vistosa y que viste de primavera.
Era muy utilizada en tiempos antiguos en Irán y Turquía. Su nombre deriva de un vocablo persa que significa turbante, ya que la flor recuerda esta exótica pieza de ropa. Se dice que los ejércitos turcos eran llamados campos de tulipanes por la semejanza que tenían vistos de lejos por la forma y sobre todo por la variedad de colores.
La leyenda.
La leyenda que se le atribuye también viene de esas tierras. Dice que el tulipán rojo nació de la sangre de un príncipe persa que enamorado de una de las doncellas de palacio, saltó al vacío desde un precipicio cuando le hicieron creer, aun siendo mentira, que su amada había muerto.
Actualmente tanto la tulipa común como una gran variedad de especies y híbridos se cultivan en todo el mundo por sus espectaculares flores, pero tal vez el país que asociamos más con la tulipa es Holanda. Los Países Bajos entraron con fuerza con el cultivo de esta flor en el s. XVII incluso se comenta que el gobierno hubo de intervenir por miedo a una crisis financiera por el elevado precio que se pagaban por ciertos ejemplares menos comunes.
Uso en jardinería.
Hablemos también un poco de su uso en jardinería, aunque como siempre os daremos todos los consejos en la tienda. La Tulipa se puede plantar en macetas, jardines o grandes extensiones de tierra.
Los principales cultivos son para venderlos como bulbos secos y para producirlos como flor cortada.
El bulbo.
Si queremos plantar el bulbo hemos de saber que se plantan en otoño y que el lugar que escojamos para que crezcan ha de tener un poco de sombra aunque necesiten una buena cantidad de luz solar diariamente.
El suelo ha de estar siempre húmedo y tener mucho cuidado de que el sustrato no este nunca seco ni quede encharcado con agua porque el bulbo se podría pudrir i saber, como en la mayoría de plantas, que en verano se ha de regar más que en invierno.
El tulipán es alegre por su variedad de color, lo asociamos con la primavera cuando la tierra, después del reposo del invierno nos regala las flores que renacen cada año. Es también una de las plantas que se asocian al signo zodiacal de Aries, el primer signo que resurge cada año con el despertar de la naturaleza.
[:]
Comentarios recientes