[:ca]

Ornithogalum

L’ornithogalum és una planta molt usada en decoració per la seva bellesa.

És una planta bulbosa. El bulb sol plantar-se a la tardor per poder gaudir de les flors a la primavera i principi d’estiu.

Les tiges florals són llargues i formen gotims de flors blanques, tot i que en alguna de les espècies de l’ornithogalum també podem trobar flors de color taronja.

Planta de manteniment fàcil.

És una planta de manteniment fàcil, sols hem d’anar en compte de regar-la de tant en tant i no abusar de l’aigua per evitar que es podreixi el bulb. Aguanta prou bé la calor de l’estiu. Si la plantem en una torreta hem de tenir en compte de que tingui una profunditat suficient per deixar créixer les arrels, plantades directament al jardí no ocupen massa lloc.

Rams i arranjaments florals.

Com que les seves flors són de llarga durada, són també molt utilitzades en rams i arranjaments florals que de segur li donen un toc especial a qualsevol racó de casa nostra.

D’ornithogalums n’hi ha de diferents tipus, la majoria tenen flors blanques en forma estrellada. Antigament d’alguna de les especies se n’utilitzava el bulb per remei diürètic i laxant, però com sempre us diem s’ha d’anar molt en compte amb les plantes abans de prendre’ns-les, a nivell medicinal devien ser dosis molt petites, ja que en la seva majoria són plantes tòxiques pel consum.

Llet d’ocell.

El nom, ve del grec, vol dir ornitho – ocell i gala – llet. Curiosament és com encara se la coneix en molts llocs pel nom comú, llet d’ocell. No se sap perquè li van posar el nom, hi ha qui diu que pel color de les flors, i d’altres gent ho atribueix a que, llet d’ocell, era una expressió molt utilitzada pels grecs per referir-se a quelcom exquisit, la bellesa de la flor, evidentment.

També és coneguda com a estrella de Betlem, llet de gallina o tija de llet.

Per saber-ne més coses sobre com tenir-ne cura, com sempre us en donarem tota la informació a la botiga.

[:es]

Ornithogalum

La ornithogalum es una planta muy usada en decoración por su belleza.

Es una planta bulbosa. El bulbo suele plantarse en otoño para poder disfrutar de las flores en primavera y a principios de verano.

Sus tallos florales son largos y forman racimos de flores blancas, aunque en algunas especies de ornithogalum también pueden encontrarse flores naranjas.

Planta de mantenimiento fácil.

Es una planta de mantenimiento fácil, solo hemos de cuidarnos de no regarla mucho para evitar que se pudra el bulbo. Aguanta bastante bien el calor del verano. Se la plantamos en una maceta hemos de tener en cuenta de que sea lo suficientemente profunda para dejar crecer sus raíces, plantada directamente en el jardín no ocupa demasiado espacio.

Ramos y arreglos florales.

Como sus flores son de larga duración, también son muy utilizadas en ramos y arreglos florales que seguro le darán un toque especial a cualquier rincón de nuestra casa.

De ortithogalums hay de diferentes tipos, la mayoría son de flor blanca en forma estrellada. Antiguamente de algunas especies se utilizaba el bulbo como remedio diurético y laxante, pero como siempre os recordamos se ha de ir con mucho cuidado con las plantas antes de tomárnoslas, a nivel medicinal debían ser dosis muy pequeñas, ya que en su mayoría son plantas toxicas para el consumo.

El nombre, viene del griego, significa ornitho – pájaro y gala – leche.

Leche de pájaro.

Curiosamente es como todavía se denomina en muchos lugares como nombre común, leche de pájaro. Son se sabe de dónde le viene el nombre, hay quien dice que era por el color de las flores y otros lo atribuyen a que, leche de pájaro, era una expresión muy utilizada por los griegos para referirse a algo esquisito, la belleza de la flor, evidentemente.

También es conocida como estrella de Belén, leche de gallina o tallo de leche.

Para saber más cosas sobre su cuidado, como siempre os daremos toda la información en la tienda.

[:]