[:ca]
Senecio herreianus.
El senecio herreianus és una planta originaria d’Àfrica i també és coneguda com la planta del rosari o collaret de perles per la forma de les seves fulles i el caient de les seves tiges.
Planta penjant.
El senecio herreianus creix molt lentament. En el seu habitat natural es comporta com una planta rastrera de poca alçada i es desenrotlla horitzontalment però aquí és molt utilitzada en decoració com a planta penjant, ja que les seves fulles amb forma d’oliva un xic més petites, cauen elegantment formant cadenes de perles verdes.
Floreix de finals d’hivern a la primavera.
Floreix de finals d’hivern a la primavera. Les seves flors petites i amb un lleuger aroma que recorden la canyella també són penjades i al assecar-se queden com petits plomalls on guarden les llavors.
El senecio herreianus és una de les plantes suculentes, per tant com totes elles guarda l’aigua a les seves fulles, en aquest cas i degut al gruix ja ens indica que necessita por reg i evitarem deixar un plat sota la torreta, ja que l’accés d’aigua pot provocar que es podreixi l’arrel i mori la planta.
No aguanta massa bé les gelades.
Per mantenir la planta saludable, a la primavera podem tallar les tiges excessivament llargues per potenciar la ramificació i és convenient posar-la en un lloc on li toqui el sol del matí o millor en un lloc on hi hagi ombra lluminosa. No aguanta massa bé les gelades. És una planta que podem gaudir tant a l’interior com a l’exterior.
El senecio herreianus és molt resistent, sols hem d’anar en compte si la tenim a l’exterior de que no s’hi posi la cotxinilla, un insecte que li agrada les plantes suculentes on s’instal·la per xuclar-los la saba.
És molt adequada per totes aquelles persones amants de les plantes que volen gaudir-les tot i no tenir massa temps per dedicar-hi.
[:es]
Senecio herreianus
El senecio herreianus es una planta originaria de África y también es conocida como planta del rosario, collar de perlas, cadena de cuentas o bolas colgadas entre otros nombres populares por la forma de sus hojas y la caída de sus tallos.
Planta colgante.
El senecio herreianus crece muy lentamente. En su hábitat natural se comporta como una planta rastrera de poca altura y se desarrolla horizontalmente pero se utiliza en decoración como una planta colgante, ya que sus hojas con forma de aceituna un poco más pequeñas, caen elegantemente formando cadenas de perlas verdes.
Florece desde finales de invierno a la primavera.
Florece desde finales de invierno a la primavera. Sus flores pequeñas y con un ligero aroma que recuerda la canela también son colgadas y al secarse quedan como pequeños plumeros donde guardan las semillas.
El senecio herreianus es una de las plantas suculentas, por tanto como todas ellas guardan el agua en sus hojas, en este caso y debido al grosor ya nos indica que necesita poco riego y evitaremos dejar un plato debajo de la maceta ya que el exceso de agua puede provocar que se pudra la raíz y muera la planta.
No aguanta bien las heladas.
Para mantener la planta saludable, en la primavera podemos cortar los tallos excesivamente largos para potenciar la ramificación. Es conveniente ponerla en un lugar donde le toque el sol de mañana o mejor en un lugar donde haya una sombra luminosa. No aguanta bien las heladas y es una planta que podemos disfrutar tanto en el interior como en el exterior.
El senecio herreianus es muy resistente, solo hemos de cuidar si la tenemos en el exterior a que no tenga cochinilla, un insecto al cual le gusta las plantas suculentas donde se instala para chuparles la sabia.
Es muy adecuada para todas esas personas amantes de las plantas que quieren disfrutar de ellas aún sin tener demasiado tiempo para dedicarles.
[:]
Comentarios recientes