[:ca]

Runculus asiaticus

La Runculus asiaticus o anomenada també francesilla és una planta que ens alegra ja a principi de primavera per les seves flors boniques i de varietat de colors com el groc, vermell o rosat entre d’altres.

És ideal per plantar en torretes.

Es sol plantar a la tardor o a l’hivern i necessita ser regada freqüentment però sense deixar que l’aigua quedi en un toll, la podem plantar al jardí tot i que hem de tenir en compte que no aguanta massa bé les gelades i que l’hem de plantar en un lloc on li toqui l’ombra o el sol de primera hora del matí ja que el sol fort directe no li va gens bé. És ideal per plantar en torretes.

Els rams.

La flor està formada per un gran nombre de pètals fins i delicats que van obrint-se poc a poc. Pel seu aspecte fràgil i silvestre és molt adequat per donar un toc natural als nostres rams, sense perdre l’elegància que poden donar les roses, per exemple. També son molt bonics els rams fets sols de Runculus d’un sol color o dels diferents colors que ens ofereixen, fins i tot poden donar aquell toc especial en els rams de núvia.

Francesilla.

Hi ha qui diu que el nom de francesilla vol dir “ets atractiva o ets divina” i el seu significa, com en d’altres flors, dependrà del color que triem. El groc és atracció, les blanques simbolitzen la seducció i les vermells un amor tímid o incomprès.

De tota manera i com us diem sempre, si en voleu saber més coses de com heu de cuidar la francesilla (Runculus asiaticus) passeu per la botiga, on intentarem trobar el millor per aquells racons de la casa als quals voleu omplir de color, vida i personalitat.

Ranculus asiaticus[:es]

Runculus asiaticus

La Runculus asiaticus o llamada también francesilla o marimoñas es una planta que nos alegra ya a principios de la primavera por sus bonitas flores y de variedad de colores como el amarillo, el rojo o el rosado entre otros.

Es ideal para plantar en macetas.

Se suele plantar en el otoño o en invierno y necesita ser regada frecuentemente pero sin encharcarla, la podemos plantar en el jardín aunque hemos de tener en cuenta que no aguanta muy bien las heladas y que la hemos de plantar en un lugar donde le toque la sombra o el sol de primera hora de la mañana ya que el sol directo no le va nada bien. Es ideal para plantar en macetas.

Los ramos.

La flor está formada por un gran número de pétalos finos y delicados que van abriéndose lentamente. Por su aspecto frágil y silvestre es muy adecuado para dar un toque natural a nuestros ramos, sin perder la elegancia que pueden dar las rosas, por ejemplo. También son muy bonitos los ramos hechos solo de Runculus de un solo color o de los diferentes colores que nos ofrecen, incluso pueden dar ese toque especial en los ramos de novia.

Francesilla.

Hay quien dice que el nombre de francesilla significa “eres atractiva o eres divina” y el significado, como en otras flores, dependerá del color que escojamos. El amarillo es atracción, las blancas simbolizan la seducción y las rojas un amor tímido o incomprendido.

De toda manera y como siempre decimos, si queréis saber más cosas del cuidado de las francesillas (Runculus asiaticus) pasad por la tienda, donde intentaremos encontrar lo mejor para esos rincones de la casa los cuales queréis llenar de color, vida y personalidad.

Ranculus asiaticus[:]