[:ca]

Medinilla.

La medinilla és una planta tropical coneguda també com a l’orquídia de Filipines.

Medinilla Magnífica

La que us presentem avui, és la Medinilla Magnífica, dita així per la seva vistositat. És una planta de fulles boniques, grans i amples tot i és converteix en un espectacle quan a la primavera i durant l’estiu ens ofereix nombroses flors agrupades en petits rams de color rosat.

En el seu medi natural, la medinilla sol viure sobre els arbres, necessita molta humitat i un terra fèrtil, però hem de tenir molt de compte de que l’aigua no quedi entollada, ja que això podria podrir les arrels. Hem de mantenir la planta a l’ombra però procurant que tingui una bona llum. Com que no tolera el fred, majoritàriament la tenim com a planta d’interior.

Mantenint la terra humida.

De l’octubre fins el febrer, la planta entra en repòs i la temperatura que ha de tenir no ha de ser mai inferior als 15 graus, hem de reduir el reg però mantenint la terra humida. També és un bon moment desprès de la floració de canviar-la de torreta, quelcom recomanable fer-ho un cop l’any i el mes de març abonar la terra per preparar-ne el nou esclat de flors.

Originaria de l’Àsia

Originaria de l’Àsia, els indígenes de Filipines l’anomenaven Kapa-kapa i solien utilitzar-la en medicina natural per curar rascades i ferides superficials. Per la forma de les flors, en alguns països como Itàlia i Anglaterra era coneguda també com a raïm rosat, però el nom de Medinilla li ve donat per José de Medinilla i Pineda que fou tinent coronel a la illa de Guam al mar de Filipines durant el segle XIX.

Com us hem comentat és una planta amb una flor espectacular, tot i que no és de les més fàcil de cuidar i mantenir. Per tant, i com us diem sempre, a la botiga us en donarem tots els detalls de com mantenir-la.

medinilla[:es]

Medinilla.

La medinilla es una planta tropical conocida también como orquídea de Filipinas.

Medinilla Magnifica

La que os presentamos hoy es la Medinilla Magnifica, llamada así por su vistosidad. Planta de bonitas, grandes y anchas flores aunque lo que realmente es espectacular es cuando en la primavera y durante el verano nos ofrece numerosas flores agrupadas en racimos de color rosa.

En su medio natural, la medinilla suele vivir encima de los árboles, necesita mucha humedad y un suelo fértil, pero hemos de tener mucho cuidado de que el agua no quede encharcada, ya que eso podría pudrirle las raíces. Hemos de mantener la planta a la sombra pero procurando que tenga una buena luz. Como no tolera el frío, mayoritariamente la tenemos como planta de interior.

Tierra húmeda

De octubre hasta febrero, la planta entra en reposo y la temperatura que ha de tener no ha de ser nunca inferior a los 15 grados, hemos de reducirle el riego pero manteniendo la tierra húmeda. También es un buen momento después de la floración para cambiarla de maceta, algo recomendable hacerlo una vez al año y en el mes de marzo abonar la tierra para preparar un nuevo estallido floral.

Originaria de Asia

Originaria de Asia, los indígenas de Filipinas la llamaban kapa-kapa y solían utilizarla en medicina natural para curar rasguños y heridas superficiales. Por la forma de las flores, en algunos países como Italia y Inglaterra era conocida también como uva rosada, pero el nombre de Medinilla le viene dado por José de Medinilla y Pineda que fue teniente coronel en la isla de Guam en el mar de Filipinas durante el siglo XIX.

Como os hemos comentado es una planta con una flor espectacular, aunque no es de las más fáciles de cuidar. Por tanto, y como siempre os decimos, en la tienda os daremos todos los detalles de cómo mantenerla.

medinilla[:]