[:ca]
Acalypha wilkensiana.
L’acalypha wilkensiana és un arbust de fulla perenne. En el seu habitat natural pot arribar als tres metres d’alçada per dos d’amplada, però normalment a casa nostre arriba al metre d’alçada aproximadament. És considerada una planta arbustiva de la família de les Euforbiàcies i del gènere de les Acalypha.
Les fulles.
De tronc llenyós, la part més vistosa són les fulles grans y acolorides de tons verds, ocres i rogencs.
Les seves flors són vermelloses i neixen al final de les branques, tot i que les fulles li treuen protagonisme.
El nom comú.
El seu nom comú és Acalifa.
A l’acalypha no li agrada ni el fred ni l’excés de calor, per tant a l’hivern vol un interior lluminós i a l’estiu un lloc amb ombra on no li toqui el sol directe.
Vol humitat. Hem de procurar que el terra estigui fresc, per tant, un reg no abundós però si diari en èpoques de calor.
La podem plantar directament al terra del nostre jardí, però pot ser el més indicat per la nostra climatologia és plantar-la en una torreta on poder traslladar-la segons l’època intentant evitar els corrents d’aire.
A mida que les seves fulles i flors es vagin assecant és recomanable treure-les i retallar-ne les puntes per tal de que creixi d’una forma més compacte.
Com a curiositat.
Com a curiositat us diem que de l’acalypha wilkensiana se’n fan pomades que s’utilitzen per tractar els problemes fúngics de la pell.
Parlant de decoració, la podem aprofitar a la tardor pels seus colors que ens recorden tant aquesta estació per posar-la en algun lloc vistos ara que el fred encara no és intens, recordant com ja hem dit de que no hem de posar-la en llocs on hi hagi corrents d’aire. Quan el fred comenci a ser present, li podem buscar algun racó lluminós i resguardat on el color de les fulles destaquin mentre la seguim cuidant.
[:es]
Acalypha wilkensiana.
La acalypha wilkensiana es un arbusto de hoja perenne. En su hábitat natural puede llegar a los tres metros de alto por dos de ancho, pero en nuestro clima llega al metro de altura aproximadamente. Se considera una planta arbustiva de la familia de las Euforbiáceas y del género de las Acalypha.
Las hojas.
De tronco leñoso, las partes más vistosas son las hojas grandes y coloridas de tonos verdes, ocres y bermejos.
Sus flores son rojas y nacen al final de las ramas aunque las hojas le restan protagonismo.
Nombre común.
Su nombre común es Acalifa.
A la Acalypha no le gusta ni el frio ni el exceso de calor, por lo tanto en invierno quiere un interior luminoso y en verano un lugar con sombra donde no le toque el sol directo.
Quiere humedad. Hemos de procurar que la tierra este fresca, por lo tanto, un riego no abundante pero si diario en épocas de calor.
La podemos plantar directamente en el jardín, pero puede sernos más útil plantarla en una maceta para poder trasladar-la según la época intentando evitar las corrientes de aire.
A medida que sus hojas y flores se van secando es recomendable sacarlas y recortar las puntas para que crezca de una forma más compacta.
Como curiosidad.
Como curiosidad os comentamos que de la Acalypha wilkensiana se hace pomada que se utiliza para tratar los problemas fúngicos de la piel.
Hablando de decoración, podemos aprovechar el otoño por sus colores que nos recuerdan tanto esta estación para colocarla en algún lugar vistoso ahora que el frio todavía no es intenso, recordando como ya hemos dicho de no colocarla en lugares donde haya corrientes de aire. Cuando el frio empiece a ser presente, le podemos buscar algún lugar luminoso y resguardado donde el color de las hojas destaque mientras la seguimos cuidando.
[:]
Comentarios recientes